Učitelia ako nositelia zmeny – ako integrovať vzdelávanie pre udržateľný rozvoj a globálne vzdelávanie do osnov pre budúcich učiteľov
Cieľ projektu:
Celkovým cieľom projektu je zvýšiť mieru reflektovania témy udržateľného rozvoja vo vzdelávaní učiteľov v regióne V4. Toto sa uskutoční prostredníctvom výskumu a následných odporúčaní. Výskum sa zameria na: a) zhromažďovanie a syntézu iniciatív vo vzdelávaní pre udržateľný rozvoj / globálnom vzdelávaní učiteľov vo vyšehradských krajinách, b) identifikáciu bariér pre zaraďovanie ESD do vzdelávania učiteľov.
Viac na www.teachers4sd.org
Východisko projektu:
Aj keď existujú iniciatívy na zdieľanie osvedčených postupov, nástrojov a metód vyvinutých a prispôsobených v tejto oblasti miestnej situácii, ESD stále nie je neoddeliteľnou súčasťou nášho vzdelávania. Hlavné problémy sú:
1) administratíva na vnútroštátnej úrovni nemá vnútornú motiváciu k zmenám a aktéri nemajú na nich dosah a vplyv,
2) súvisiace vládne stratégie postrádajú časti o príprave učiteľov, a nie sú záväzné, preto
3) iniciatívy zostávajú ojedinelé a izolované, závislé od odhodlania jednotlivcov, a
4) ich rozsah je nesystémový a fragmentovaný (neodrážajú holistický prístup k cieľom trvalo udržateľného rozvoja, t. j. nepokrývajú globálne výzvy v ich vzájomne prepojených súvislostiach),
5) iniciatívam chýbajú zdroje na výmenu poznatkov.
Cieľové skupiny:
- Vysokoškolskí učitelia, ďalší pracovníci inštitúcií pre prípravu učiteľov
- Študenti pedagogiky, študentské združenia
- MVO
Aktivity a výstupy:
- Správy o výskume – Záverečná správa z výskumu SK, Správy partnerov z V4 krajín
- Spoločný V4 workshop o výskumných zisteniach – Program 25. jún 2021
- Národné a regionálne odporúčania
Program 25. jún 2021
Financovanie:
Projekt financuje Medzinárodný vyšehradský fond International Visegrad Fund) , celkový rozpočet je 18 944 Eur. Doba realizácie projektu: október 2020 – október 2021.